2016. május 4., szerda

Én szeretem az Istent, vagy a Szent Szellem?

Nem kell erőltetnem magam, hogy szeressem Istent, az Atyát és Jézus Krisztust. Elég, ha hagyom, hogy a bennem lévő Szent Szellem vezessen - Ő nem csak szereti Istent és Jézus Krisztust, hanem azonos velük. Jézus Krisztus mondta a samariai asszonynak: Te azt imádjátok, akit nem ismertek, mi pedig azt imádjuk, akit ismerjük. A Szent Szellem úgy szereti Istent, és Jézus Krisztust, hogy ismeri Őket, mert bennük van és Ők benne. Szentháromság egysége tökéletes, felbonthatatlan és állandó. Szentháromságon belül szeretetegység van. Éppen ezért van bennem a Szent Szellem, hogy engem ebben a szeretetegységben tartson. Milyen csodálatos, egynek lenni Istennel, egynek lenni Jézus Krisztussal és ezen az egységen keresztül tapasztalni az élet sokszínű gazdagságát! Jézus Krisztus mondta a tanítványainak: Elküldöm hozzátok a Szent Szellemet, Aki elvezet titeket minden igazságra, valahogy így mondta. A Szent Szellem feladata elvezetni minden minden igazságra. És mi az igazság? Jézus Krisztus ezt is mondta: én az Atyában vagyok, az Atya pedig énbennem. Erre az igazságra vezet legfőképpen minket a Szent Szellem és nem ennek az ésszel felfogható felismerésére, nem intellektuális világosságot hoz, hogy "Ja, már értem, miről van szó!", hanem minket magunkat, az egész valónkat: értelmünket, akaraterőnket, érzésvilágunkat, sőt a fizikai állapotunkat átülteti az egyik valóságból a másikba: az istenkívüliségből, amit Jézus élő halott, vagy külső sötétségnek hív, az istenbelüliségbe, ami az Isten országa, a mennyek országa, az Isten királysága, az örökség, az Isten szeretett Fiának uralma, vagy a világosság, vagy a szabadság - sok neve van, attól függően, melyik oldalát nézzük éppen.

Tehát az Isten irántam való szeretetét, és az Isten iránt való szeretetemet és a testvéreim iránti szeretetemet, sőt, az ellenségeim iránti szeretetemet nem az én görcsös erőlködésem, állandó önvizsgálatok, rendszeres Biblia olvasása, imádkozás és böjt, vasárnapi istentiszteletek folyamatos látogatása hoz létre, hanem maga a Szent Szellem, ha megengedem Neki. És megint csak Ő, a Szent Szellem leültet naponta a Bibliám mellé, rávezet arra, hogy imádkozzak és böjtöljek, oda irányít a figyelmemet a hibáimra és helytelen gondolataimra, megújítja a gondolkodásomat, megfelelő szavakat ad a számba a megfelelő pillanatban, stb., ezzel gondoskodik arról, hogy az egész életem kedves legyen az Atyának, hogy megáldhasson és támogathasson engem. Ez az osztályrésze mindenkinek, akiben a Szent Szellem lakozik. Nem mindenkiben lakozik a Szent Szellem, hanem csak azokban, akiknek az Atya adja. És csak az Atya adhat a Szent Szellemet, azoknak, akiknek Ő akarja. Jézus Krisztus elmondta, hogy senki sem jöhet hozzá csak úgy magától, hanem csak azok, akiket az Atya vonzása indít erre. És senki sem marad Jézus Krisztusban csak úgy magától, saját erőfeszítések árán, hanem csak azok, akik engedik a Szent Szellemnek, hogy rendelkezzen fölöttük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése